there are things that can be and can't be shared..i keep the "can't be", i show u the "can be"~~ =D

Saturday, April 9, 2011

pada saya boleh, tp jangan pada Allah~

mmg macam ni ka perangai manusia2 sekarang?
dia akan lupa bila dia senang, dia akan ingat bila dia susah..
mungkin aku pun mcm ni..
kadang2 it happens tanpa kita sedar..

aku akan cuba memaafkan kalau kalian lupa aku..
sbb aku pun nk kalian memaafkan kalau aku buat kalian mcm ni..
SAYA MINTA MAAF, kawan2, sedara mara dsb~
aku selalu rs aku disisihkan oleh seseorang..
tp mungkin niat dia baik..
who knows, kan?
siapa la kita nk pandai2 meneka hati org lain..

yang ni situasi pada manusia, kalau pada Allah?

hmm.. "pada saya boleh, tp jgn pada Allah"
entri kali ni nk bgtau ni lah..=)
kalau kita ingat kt org lain time kita sedih,
and lupa dia time kita senang, yg tu mungkin boleh dipertimbangkan/dimaafkan..

tp jangan buat mcm ni pada Allah..
xkan nk aku bgtau jugak apa sebabnya jgn buat mcm ni pada Allah, kan..
kita masing2 dh besar..
masing2 tau fikir..
aku x percaya ada budak kecik yg baca blog ni..
*entah2 org besaq pun x baca, syok sendiri ja lebih~"

situasi dia senang ja, bila kita susah hati sbb masalah2 dunia contohnya,
apa yang kita cari?
kita pergi solat kan?
kita cari Allah..

tp kalau kita senang?
lu pikir la sendiri..
haha~ gangster gile!
yela, sesetengah orang tu, kalau dh senang, lg mau enjoy..
*situasi ni aku tujukan untuk diri sendiri jugak*

so, renung2kan dan selamat beramal
*aku dah biasa bab2 copy paste ni,hehe*

sekian~


No comments: