there are things that can be and can't be shared..i keep the "can't be", i show u the "can be"~~ =D

Saturday, April 23, 2011

cer tegur baik2, jgn ler ghope itu~

~Firstly, kawan pompuan. hurm~ jap2... aku rasa aku tertinggal 2 golongan r.... huhu... okeh2.. firstly, pompuan. Aku akan layan diorang memang aku tak endah. Tak kesah ler diorang nak watpe, nak tertonggek ke, nak terlompat ke, g mampus r... aku tak kesah pun pompuan2 nih. hahaha...~


~tapi ade pompuan yang dok terhegeh2, konon dia lah yang paling lawo sekali. Paling seksi sekali, paling meriah sekali, tuh memang aku tak tengok r... kalau tengok pun, aku maki, dalam hati dengan berkata:

"apekejadah minah nih, macam sindrom down jeh pakai shawl meriah2... dengan ribbon sane, klip2 sini, baju nak kaler putih pahtu transparent, suar ketat nak mampus, nampak sume lemak2 yang ade"

~hahahaha tapi tuh sume dalam hati je... nak voice out, aku sape? nak jijik, jijik sendiri2 dah... kang orang lain kate ape lak ye dak? hoho~

haha..aku ni asyik ambik 'quote' org ja kan..
haha..suka hati den lah yo~
x..cuma nk ckp kt sini, terutama sekali kepada saudara yg tulis 'quote2' di atas~

abang..(bg sedap sket)
(nak tny "bila aku kawen dgn kakak kau" ke?)
tnya lah~

try baca ayat yg di 'bold' kan tu~
xnak voice out ye bang?
dh abang p letak kt blog tu mcm voice out la jugak..
just x keluarkan VOICE je..

abang kalau beriya2 x suka wanita pakai shawl
abang cakap la elok2 k..(ayat nada mkn penampaq)
walaupun bercakap dlm hati..
kalau dh terbiasa bercakap dlm hati,
x mustahil terkeluar dr mulut x lama lg..
nak2 pulak tercakap kuat2 n depan org lain..
dr niat nk tegur dia ke arah kebaikan, trus dapat kebencian ja dr wanita tu..
cer abang tegur elok2, mna tau dpt buat isteri?
dapat pulak yg sejuk mata memandang n baik~
dh kawen nt, baru la tukar sikit demi sikit penampilan dia..
hati wanita ni xdak la BATU sgt..
sikit ja yg macam tu
ye..tau..salah satu cara amar makruf nahi mungkar tu dgn hati,
tu pun selemah2 iman..
tp bukan mcm ni kan caranya?
hati tu di gunakan untuk niat menasihati bukan membenci, mengkeji, memaki~

tgk la perkataan2 yg digunakan..
(aku yg perempuan even x pakai shawl meriah pun rs sakit hati)
sbb aku perempuan~

abang mesti dh cukup sempurna kan..
xpakai seluar pendek atas lutut, solat 5 waktu x tinggal..
jaga pandangan mata, n semua yg baik2 lah..
alhamdulillah kalau abang mcm ni..
hope dpt isteri yg sepadan dgn abang nanti~

jgn marah2 ye sedare..i'm sorry !
cuma ingin melepaskan apa yg terbuku
sekian~

3 comments:

matsen said...

wah..btul2 marah ni..hehe

SiPetani said...

mcam pakar motivasi aku tgk! caya lah.. :D

hidayah.sahar said...

ngahaha~ nk2 pulak yg komen ni dua2 lelaki..jgn marah ye abg2~ hahah!