there are things that can be and can't be shared..i keep the "can't be", i show u the "can be"~~ =D

Thursday, November 4, 2010

baca lah..^^

xtau kenapa.. tgn rs gatal nk tulis blog pagi2 buta ni.. dh 3.30 dayah oi.. buat pa x tdoq? hee.. exam tinggal lg brapa hari, aku still boleh lagha.. byk lagi x bc.. serius byk.. mcm mna nk rileks kalau mcm ni punya situation.. ya Allah, kuatkanlah imanku.. jgn goyahkan hati aku ya Allah..

tiba2 nk masuk bab syaitan..tajuk kt atas tu pun mcm x bwk certain makna kan..
s.y.a.i.t.a.n?? dtg bab ni, "x kenal maka x cinta" xleh pkai.. kes apa pulak nk cinta syaitan even kita dh kenal dia.. ni la yg byk aku tgk.. syaitan mesti gelak berdekah2 tgk anak2 adam dh berjaya depa jauhkan dr jalan Allah.. ya Allah, selamatkanlah kami..
( aku sendiri pun x dpt nk lari dr kena hasut bisikan2 jahat yg penuh muslihat, berpakat nk sakat n kenakan umat2 Islam )

kdg2 mesti kita terpk kan..mcm mna la nk kuatkan iman.. sedangkan nabi Adam dan isteri pun dh terhasut sekali dgn tipu daya syaitan yg durjana tu.. mereka dh x boleh tinggal kt syurga sbb Allah dh murka.. tp yg pastinya Allah Maha Pengampun..

jom sama2 bc doa ni..
insyaAllah Allah ampunkan dosa2 kita.. doa ni kita ada belajaq kt sekolah dlu..=)
(tringat zaman sekolah pulak dh ni..)

Keduanya berkata: ''Ya Tuhan kami, kami telah menganiaya diri kami sendiri, dan jika Engkau tidak mengampuni kami dan memberi rahmat kepada kami, nescaya pastilah kami termasuk orang-orang yang rugi"

kita selalu doa yg dlm apostrophe tu ja kan?(buat2 xtau pulak)

spt biasa.. sy bukan tunjuk pandai.. tp sy hanya meluahkan apa yg hati sy nk luahkan.. n nk berkongsi jugak walopun dh ramai yg tau doa ni.. =)

n people.. jgn tnya aku, mcm mna nk kuatkan iman? aku pun still mencari2 kekuatan tu.. tp yg pasti mintaklah tu semua dr Allah SWT..

n jgn mintak aku judge diri kalian.. sbb aku sendiri x perfect.. mcm mna nk nilai org lain.. boleh bg nasihat je.. ^^

tu je kot.. renung2kan dan selamat beramal..(alamak tertiru)

No comments: